• Страхуємо ваші страхи вже 20 років!
  • «ПРЕМІУМ СЕРВІС»
  • Квартира стандарт Акція!

 

Сплатити за поліс онлайн

 


За 5 місяців 2017 року
АТ «ПРОСТО-страхування»
виплатило своїм клієнтам
35 217 700 грн., з них

по КАСКО 16 489 800 грн.

«Про страхування – просто і по суті» - інтерв'ю Голови Правління компанії «ПРОСТО-страхування» Ігоря Крашеніннікова «НВ Бізнес».

Цього року СК «ПРОСТО-страхування» виповнюється 20 років – термін досить чималий для нашого ринку.

І ще більш рідкісний випадок, коли компанія пройшла такий шлях, подолавши не одну хвилю кризи, і не була викрита ні в одному з тих гріхів, які складають «притчу во язицех» серед автолюбителів, яким не пощастило зіткнутися з процесом відшкодування шкоди. Про те, за рахунок чого досягнута така стабільність, нам розповів Голова Правління компанії «ПРОСТО-страхування» Ігор Крашенінніков.

При виборі обсягу СК і обсягу страхових послуг клієнт задається питаннями: «Наскільки велика можливість реально отримати відшкодування, що відповідає розміру тарифу і чому він неоднаковий у різних СК? Щоб відповісти на них, нам довелося зазирнути «за куліси» страхового бізнесу.

Чому у різних СК відрізняються тарифи на схожі продукти?

Щоб відповісти на це питання, треба розібратися з принципом формування страхового тарифу. Страхова премія, з урахуванням агентської комісії, має забезпечити формування резервів. Простіше кажучи – дозволяти зібрати стільки грошей, щоб покрити ними ймовірне число випадків різної тяжкості, скажімо, на тисячу полісів.

Класичний спосіб визначення тарифу – математичний аналіз за частотою страхових випадків для певної категорії автомобілів в конкретному регіоні (оскільки на частоту впливає завантаженість трафіку і якість доріг). Наприклад, за результатами проведеного аналізу виявилося, що, незважаючи на високу на перший погляд вартість страхового поліса КАСКО для преміальних марок, тариф природним чином виявляється нижче через більш низьку частоту страхових випадків.

Однак, якщо слідувати цій логіці, то виходить, що тариф за подібних умов (клас та вік автомобіля, стаж водія, регіон, розмір франшизи і охоплення страхових подій тощо) повинен бути однаковий. А на практиці він може відрізнятися в рази. Ігор Крашенінніков пояснює, що деякі компанії намагаються використовувати певний вид страхування, наприклад, ОСАГО – в якості «локомотива». Тобто заздалегідь закладають збитковість при формуванні тарифу, в розрахунку на те, що це буде компенсовано зростанням портфеля, в тому числі і за іншими видами страхування.

Варто зазначити, що зазначена стратегія зазвичай якщо й спрацьовує, то на зростаючих ринках, чого сьогодні в Україні не спостерігається. Нарощування незабезпечених зобов'язань в довгостроковій перспективі – дуже ризикована гра. Також робота з негативною рентабельністю, на думку Ігоря Крашеніннікова, може мати місце, якщо іноземний стратегічний інвестор поставив завдання завоювання великої частки ринку, забезпечивши її виконання фінансово.

 

  Голова Правління компанії «ПРОСТО-страхування» Ігор Крашенінніков            

 

До будь-яких подібних прийомів Ігор Крашенінніков ставиться скептично: «У нинішній ситуації виражений демпінг може свідчити про одне з двох: або компанія закладає в плани високий відсоток відмови у виплатах, або це взагалі робота за схемою «піраміди», коли зобов'язання виконуються за рахунок нових надходжень, фінал чого, в принципі, передбачуваний».

Чи гарантує однаковий тариф рівні шанси на відшкодування?

Слідуючи цій логіці, можна припустити, що однаковий тариф дає і рівну ступінь надійності СК, яка виражається у відшкодуванні за всіма страховими випадками. Однак і тут не все просто. Справа в тому, що не тільки тариф, але і відсоток агентської комісії може відрізнятися в рази. Коли страхувальник купує страховку не в офісі самої СК, а у агента, тому може дістатися від 40 до 60 відсотків від страхової премії в якості винагороди. Це означає, що в забезпечення резерватів СК може покласти лише 40-60% сплачених страхувальником грошей. Простіше кажучи, за однакових тарифів та за інших рівних умов забезпеченіше будуть ризики автовласника, який купив страховку у менш дорогого агента.

З цього приводу позиція ПРО100 була позначена Ігорем Крашенінніковим дуже просто: «Наш рівень комісії рівно відповідає тому, щоб можна було вести нормальний бізнес і формувати резерви, сплачувати комісійну винагороду і покривати страхові випадки. У наскомісія ніколи не буде ні 60, ні 50, ні навіть 40 відсотків. Ми не можемо собі дозволити призначення дуже високої комісії так само, як і піти на різке зменшення ціни. В іншому випадку ми не зможемо сформувати резерви».

До речі, ще один важливий момент – у чому саме страхова компанія зберігає ці резерви. Адже зрозуміло, що, якщо просто покласти гроші «в кубушку», не заробляючи на них нічого, доведеться збільшувати страховий тариф. З іншого боку, не можна вкладати кошти в ризикові активи – страхова компанія, це все ж таки не венчурний інвестиційний фонд. «Ми не тримаємо резерви в цінних паперах, ліквідність яких може бути сумнівна. Наші резерви, на 90% – це кошти у валюті причому тільки у надійних банках, нехай і під невисокий відсоток. Решта – нерухомість та інші активи, які можуть бути швидко реалізовані», – каже на цей рахунок Ігор Крашенінніков.

Джерело: НВ Бізнес